dimecres, 1 de juliol del 2020

Podem treballar per projectes la memòria ? Els àmbits ens donen oportunitat del treball ?


Podem treballar per projectes la memòria ? Els àmbits ens donen oportunitat del treball ?

 
Ens podem plantejar si volem per curs vinent un projecte sobre la memòria inclòs dins el centre . Seria posible en els diferents àmbits ?  Quin seria el fil  conductor ? Com iniciar amb l'alumnat el tema ?  Com treballar ? quines eines tenim a l'abast ?  

Dins les competències bàsiques hi ha àmbits que permeten de forma transversal arribar a continguts i treballar amb metodologies actives i dinàmiques a l'aula ... Potser estaria bé iniciar per repensar l'espai de l'arbre de la memòria o les memòries de l'arbre  ( com fer d'aquest espai una aposta per la dignificació de la memòria i no un simple espai per penjar experiències decoratives ...   Potser estaria bé recperar un espai de fons històrics i arxivistic vinculat amb la memòria dins la biblioteca  ?   
I  enterrar una càpsula del temps per nivells a l'àrea del pati , jardí o hort ?  Què hi possariem i com es pot treballar amb la memòria ?  

Com formar el grup de treball i donar-hi continuïtat perquè no sigui petites píndoles individuals i sigui una idea col·lectiva del centre exportable a ràdio, prensa, ajuntament, entiitats , altres centres .... com consolidar el grup de memòria ..? 

Ha estat positiva la lectura a  4 ESO del K.L Reich de Joaquim Amat Piniella ?  O cal adaptar a nivells i  persones les lectures sobre el tema memòria ?  

Curs 2023.Lectures sobre el Mal