dijous, 28 de gener del 2010

Activitats ..............







Músiques per l'holocaust interpretades pel Quartet Brossa....Grups de 4 , papers de color taronja, tasques de periodisme i d'historiadors. Som tres grups. L'historiador realitza un fris des del principi de l'inici del nazisme en la pujada al poder fins a la seva fi amb la segona guerra. El geògraf realitza un mapa de la situació d'Europa durant el conflicte de la segona guerra mundial. Un periodista imagina una entrevista imaginària a un personatge d'aquests : Hitler, un soldat americà que allibera un camp com Mauthausen , un jueu que ha sobreviscut al gueto de Lodz. Un darrer escriptor envia dues cartes a un pare o mare d'un deportat en un camp d'extermini i una carta a un germà o germana acomiadant-se.
Treballen i s'organitzen. Tenen informació del dossier per grup i els llibres que fotografien els camps d'extermini, atles històrics, i les cartes obertes que Amical Mauthausen ha redactat en els darrers anys del viatge amb estudiants al camp, també una caixa de colors, retoladors, gomes, llàpis, ...De manera que els qui redacten més i millor busquen ser periodistes entrevistadors: Què va sentir quan va entrar al camp ? Per què va venir des d'America a salvar Europa? ... o bé Què hi feia en el gueto? Tenia més familia? Quins aliments menjaven ? El que costa més és l'exerici de les cartes però els models semblen facilitar-ho... Els dels eixos cronològics tenen un treball inicial localitzant dates per més tard situar en un eix. I els geògrafs potser tenen més un treball de fixar-se en l'atles i cercar nom a nom... Pot ser una bona proposta recollir els 4 fulls de colors i enganxar en una cartolina de color .....

Curs 2023.Lectures sobre el Mal